Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTC One - Problemen en garantie-afhandelingen
[HTC One] Accessoires
[HTC One] Levertijden en prijzen
[HTC One] Problemen en garantie
[HTC One] Ervaringen en Discussie
[HTC One] Rooten & Custom ROM's

nieuws: HTC presenteert nieuwe full-hd-smartphone One

"HTC heeft op een eigen evenement de HTC One gepresenteerd. De smartphone heeft een 1080p-scherm met een diagonaal van 4,7" en draait op een Qualcomm Snapdragon 600-soc. De One moet in maart in Nederland uitkomen en heeft een adviesprijs meegekregen van 699 euro.

Het scherm van de HTC One is het kleinste full-hd-scherm in een smartphone tot nu toe. Door de combinatie van schermdiagonaal en resolutie van 1920x1080 pixels komt het aantal pixels per inch uit op 468, iets hoger dan de 440 ppi van bijvoorbeeld de Sony Xperia Z. De One heeft een unibody -ontwerp van aluminium, waarbij de antennes in de achterkant zitten om het signaal niet te verstoren. Er zitten twee speakers aan de voorkant. HTC noemt het geluid uit de speakers 'BoomSound'. De telefoon is aan de randen 5mm dun en dat loopt op tot een dikte van 9,3mm in het midden. De telefoon is iets groter dan de One X van vorig jaar.

De camera beschikt over een andere sensor dan voorgaande HTC's: elke pixel heeft een groene, rode en blauwe laag; andere smartphonecamera's hebben per pixel maar een kleur, waarbij de foto door extrapolatie wordt samengesteld. Daardoor kan de resolutie omlaag, wat een grotere oppervlakte per pixel mogelijk maakt. De diverse lagen moeten ruis tegengaan en de prestaties onder donkere omstandigheden opkrikken. HTC duidt het dan ook aan als Ultrapixel-camera. En hij heeft optische beeldstabilisatie.

De processor van de One is een Qualcomm Snapdragon 600, een variant op de S4 Pro uit onder meer de Nexus 4. De Snapdragon 600 is een quadcore en heeft dus vier Krait 300-processorkernen, die lopen op 1,7GHz. De gpu is nog altijd een Adreno 320. Het werkgeheugen is 2GB en het opslaggeheugen is 32GB of 64GB. HTC levert de One met Android 4.2, met daaroverheen Sense 5.0. Sense 5 heeft een nieuw homescreen met de naam Blink Feed. Dat is vergelijkbaar met een lijst live tiles in Windows Phone, maar dan op chronologische volgorde. Het dient als een manier om buiten de notificatiebalk om snel te kunnen zien wat er nieuw is op onder meer Facebook en Twitter.

De telefoon meet 137x68x9,3mm en weegt 143 gram.
De One is vanaf 15 maart in Nederland verkrijgbaar. De adviesprijs bedraagt 699 euro."

HTC OneDit topic is bedoeld om te discussiëren over garantiegevallen van de HTC One, DOA's (Dead on Arrivals) en andere issues die opspelen met deze nieuwste HTC telg. Buitenlandse HTC One's, bijvoorbeeld uit Engeland of Duitsland kunnen via HTC NL ook ter garantie worden aangeboden voor reparatie, top!

[HTC One] Accessoires
[HTC One] Levertijden en prijzen
[HTC One] Problemen en garantie
[HTC One] Rooten & Custom ROM's

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 15-10-2013 18:08 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koeninator
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
Er blijken nog een en andere productiefoutjes in de retailversie van de One te zitten. Anderen melden hoe netjes hun foon eruit ziet.
Ik ben benieuwd hoe die van mij eruit gaat zien.

Ik zal deze post editen als er wat bij mij aan de hand is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Afbeeldingslocatie: http://img541.imageshack.us/img541/628/img2897q.jpg

Vandaag gehaald bij de Phonehouse. Zit nog te twijfelen wat ik ermee ga doen.

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-05 16:13

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Je bedoeld de ruimte tussen het scherm en de huls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:46
Vandaag de one gekregen van CB ook ruimte tussen de speakergrill en het plastic
http://afbeelding.im/zC4 en http://afbeelding.im/HCB

omruilen maar of overdrijf ik ?

[ Voor 3% gewijzigd door akerssies op 20-04-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bij mij ook een (heel) klein beetje. Hier kan ik prima mee leven overigens.

onderkant (vooral rechts):
http://oi37.tinypic.com/rt1g8h.jpg

bovenkant (ziet er vrij normaal uit):
http://oi37.tinypic.com/wntw3.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Ruffzz op 20-04-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 23:40
Snap niet dat iedereen zich zo druk maakt over een randje waar een A4 papiertje nog niet eens tussen kan komen. Het is geen Xperia Z die onderwater gaat en volgens mij is dit gewoon normaal als ik heel eerlijk ben.

Mocht het nou echt loskomen na regelmatig gebruik, pas dan kun je erover na gaan denken om garantie te claimen. Ik denk dat er weinig winkels zijn die je serieus nemen als je hiervoor je apparaat terug gaat sturen. but thats just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-05 23:37
Hallo ? 700 euro !? Is het bij iedereen zo ? Nee ? Omruilen die zooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

maxers1973 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 20:09:
Hallo ? 700 euro !? Is het bij iedereen zo ? Nee ? Omruilen die zooi. :)
Ik zie aan dat plaatje niet wat er mis mee is, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 10:58
Mijne heeft aan de bovenkant ook een kleine gleuf. Dit is echter voor mij geen reden om hem retour te sturen. Als het dan een groot gat was ok, maar een klein spleetje kan ik mee leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 01:26
Ik heb het ook, heb het gemaild naar HTC maar nog geen reactie (had het vrijdag gemaild).

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 20:32
Ligt het aan mij of zijn jullie extreem kritisch? Hoe reageert de winkel als je vol overtuiging je 'doa' laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blup schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:10:
Ligt het aan mij of zijn jullie extreem kritisch? Hoe reageert de winkel als je vol overtuiging je 'doa' laat zien?
Ik zou waarschijnlijk moeite hebben mijn lachen in te houden. Echte defecten of krassen, prima, maar iets dergelijks valt gewoon binnen de variatie die nou eenmaal optreedt bij massaproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 20:32
Ja.. nouja, met alle respect voor de mensen die zich eraan storen. Het is een product, het matriaal.. het is aluminium, een metaal die best lastig te smeden is. Elk toestel zal iets anders zijn. Het zijn geen 1000% klonen vanuit het perfecte studiemodel. Hoe ver je wil gaan en ja hij is 700 euro, maar waar ligt die grens dat je gegrond mag klagen over zulke minieme dingen.

Waar ligt die grens? Ik zie trouwens dat de uitsneden van de jacksocket ook niet helemaal zuiver is.

[ Voor 9% gewijzigd door blup op 20-04-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 17:15

Garrett

Watercooler

Ik zag op XDA iets staan over een touch up pen voor een zwarte iPhone 5, zal ook wel handig zijn als de zwarte One eindelijk (goed) verkrijgbaar is en toch door een ongelukje 'chipped' raakt:
http://www.amazon.com/Bir...C2%99-Touch/dp/B0000C5395

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dompeerd
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-11-2024

Dompeerd

Nobody

blup schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:34:
Ja.. nouja, met alle respect voor de mensen die zich eraan storen. Het is een product, het matriaal.. het is aluminium, een metaal die best lastig te smeden is. Elk toestel zal iets anders zijn. Het zijn geen 1000% klonen vanuit het perfecte studiemodel. Hoe ver je wil gaan en ja hij is 700 euro, maar waar ligt die grens dat je gegrond mag klagen over zulke minieme dingen.

Waar ligt die grens? Ik zie trouwens dat de uitsneden van de jacksocket ook niet helemaal zuiver is.
Het materiaal aluminium wordt niet gesmeed maar CNC gefreest en naderhand met kunststof geinjecteerd om een gapless behuizing te creeren. Blijkbaar gaat er bij dit proces iets niet goed en hecht het kunststof niet goed aan het aluminium. Ik vraag me af of de leveringsdruk lagere kwaliteisteisen en -controle tot gevolg hebben gehad.
Gapless betekend naadloos dus er zouden geen naden mogen zijn. Stoort het je niet dan geen probleem maar volgens mij mag je een perfecte behuizing verwachten. Het is geen telefoon van twee kwartjes.

Dropbox synchoniseer je iPhone/Android/Mac/PC | 13" Macbook Pro (mid 2010) | Sony VAIO VPCF11Z1E | Mac mini (end 2009) | PC Q6600 | Synology DS1010+ | HTC Desire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dompeerd schreef op zondag 21 april 2013 @ 00:11:
Stoort het je niet dan geen probleem maar volgens mij mag je een perfecte behuizing verwachten.
Het is en blijft een massaproduct. Daar horen variaties bij. Wil iedereen een perfecte telefoon zouden ze nog eens een bups duurder worden, want dat zit je gewoon in een andere markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 10:59
is in ervaringen en discussies besproken, maar komt waarschijnlijk door de lijm, het heeft een x aantal dagen nodig om te drogen.. in die tijd kan het niet in de fabriek blijven liggen. het word dan direct verpakt in de hoop dat het gewoon netjes hecht en droogt, echter bleek er in de eerste batch iets niet goed gegaan tijdens dit proces, uit mn hoofd zijn dat pruductiedatums 27/28 maart ofzo?(correct me if i'm wrong heb het niet even nagekeken op deze zaterdagavond aan de bier op mn mobiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434515

Dude, je mag best je mening geven maar wat probeer je nou joh.. Heel veel mensen vinden het gewoon kut dat hun telefoon niet mooi afgewerkt is. Ik zou het persoonlijk ook heel storend vinden. Het is gewoon een productiefout dus ze hebben alle recht om hier een probleem van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlooDbeak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 14:02
Anoniem: 172410 schreef op zondag 21 april 2013 @ 00:18:
[...]

Het is en blijft een massaproduct. Daar horen variaties bij. Wil iedereen een perfecte telefoon zouden ze nog eens een bups duurder worden, want dat zit je gewoon in een andere markt.
Camacha, dat jij een klein defect aan je telefoon niet erg vind is prima maar ik kan goed begrijpen dat anderen verwachten dat een toestel geleverd wordt zoals geadverteerd. HTC belooft gapless en heeft zelfs een promotiefilmpje gemaakt waarin ze dit extra benadrukken. Als ze dit niet leveren heb je het recht om het product te retourneren, dat zou ik zelf ook doen.
Ik moet zelf nog een maandje wachten op mijn zwarte HTC One, als daar mankementen aan zijn hoe klein ook stuur ik hem direct terug. Ik mag hopen dat HTC tegen die tijd zijn productie en kwaliteitscontrole beter op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbierman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-04 00:43
Same gleufstory here... maar ik denk/hoop dat het probleem mij niet zal storen de komende 2 jaar. Het is meer dat het me opvalt, omdat ik het eerder al gelezen had op tweakers dat dit voorkwam. Hopelijk gaat htc in de toekomst wel een ander materiaal gebruiken in opvolgende modellen. En dan doel ik op het soort van plastic wat ze langs de boven- en zijkanten gebruikt hebben. Volgens mij is het een moeilijk te bewerken materiaal en/of gaat niet goed samen met de aluminium behuizing. Ik hoop dat het een beetje slijtage kan hebben en er niet grijs uit gaat zien. Ben benieuwd wat voor problemen in de eerste maand naar voren zullen komen die ik nog niet in reviews ben tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434515 schreef op zondag 21 april 2013 @ 00:49:
Dude, je mag best je mening geven maar wat probeer je nou joh.. Heel veel mensen vinden het gewoon kut dat hun telefoon niet mooi afgewerkt is. Ik zou het persoonlijk ook heel storend vinden. Het is gewoon een productiefout dus ze hebben alle recht om hier een probleem van te maken.
Of het een productiefout is is maar de vraag. Zoals gezegd zit er in massaproductie variatie, daar ontkom je niet aan. Er zullen altijd mensen zijn waarbij de panty dan in een knoop gaat zitten, maar dat is lang niet altijd terecht.

Spijkers op laag water zoeken is wel een passend spreekwoord :Y Maar goed, je ziet het tegenwoordig met iedere telefoon; altijd is wel een 'defect' waar sommige mensen over vallen. Bij de iPhone zag je het, bij de Nexus 7 en nu hier weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434515

HTC heeft zelf toegegeven http://bit.ly/ZuXpBh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk, dat is nuttige informatie :Y Het is jammer dat er verder weinig extra informatie in het bericht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-05 23:37
''The good news is HTC ready to repair those devices with such issue and ready to replace the faulty HTC One with new HTC One''

Zelfs HTC geeft het toe en wil graag meewerken aan het leveren van een ONE zoals die ontworpen is.

en dan nog zijn er tweakers die roepen ''Ik heb er geen moeite mee \wat lopen jullie te mierenneuken'' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maxers1973 schreef op zondag 21 april 2013 @ 10:17:
en dan nog zijn er tweakers die roepen ''Ik heb er geen moeite mee \wat lopen jullie te mierenneuken'' :+
HTC kent zijn pappenheimers :+ Maar goed, dit was natuurlijk eerder nog niet bekend. Het zou trouwens mooi zijn als het nog even door een wat minder ehm... Chinese bron bevestigd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
skipe schreef op zondag 21 april 2013 @ 00:46:
is in ervaringen en discussies besproken, maar komt waarschijnlijk door de lijm, het heeft een x aantal dagen nodig om te drogen.. in die tijd kan het niet in de fabriek blijven liggen. het word dan direct verpakt in de hoop dat het gewoon netjes hecht en droogt, echter bleek er in de eerste batch iets niet goed gegaan tijdens dit proces, uit mn hoofd zijn dat pruductiedatums 27/28 maart ofzo?(correct me if i'm wrong heb het niet even nagekeken op deze zaterdagavond aan de bier op mn mobiel)
We zijn imiddels al wat batches verder en het probleem zit er nog in. Toestel wordt inmiddels al een weekje of 3 verkocht in de UK/DE
Dompeerd schreef op zondag 21 april 2013 @ 00:11:
[...]

Het materiaal aluminium wordt niet gesmeed maar CNC gefreest en naderhand met kunststof geinjecteerd om een gapless behuizing te creeren. Blijkbaar gaat er bij dit proces iets niet goed en hecht het kunststof niet goed aan het aluminium. Ik vraag me af of de leveringsdruk lagere kwaliteisteisen en -controle tot gevolg hebben gehad.
Gapless betekend naadloos dus er zouden geen naden mogen zijn. Stoort het je niet dan geen probleem maar volgens mij mag je een perfecte behuizing verwachten. Het is geen telefoon van twee kwartjes.
Met Kunstof geinjecteerd is alleen de achterkant, de "gleuf" zit bij bijna iedereen aan de voorkant, dat speaker plaatje (zowel boven als onder) zit er opgelijmd. Daar gaat iets mee mis waarschijnlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Ik heb ook wat probs :(

Heb last van enkele (lees: veel) schoonheids/productiefoutjes :
- overhang linksboven met zelfs nog lijmresten
- grote spleet bovenaan over heel de breedte
- kleine spleet onderaan over heel de breedte
- opening 3,5mm jack en microUSB is niet mooi afgewerkt, gekartelde randjes
- net boven volumeknop een inkeping/putje in het alu! valt op en je kan het echt goed voelen
- gaatje om microsim erin te stoppen is ook niet mooi afgewerkt (maar dat vind ik nu niet zo'n probleem)
- linksonder volumeknop plaatje is er een hoekje lak af? tenzij dit ook alu is, maar het is donkerder dan de rest van de knop

en wat me nu net nog opvalt:
- bovenste speakergrill zit qua niveau iets onder het scherm maar de onderste net andersom,
rechts is het echt goed merkbaar -en voelbaar + je ziet daar ook wat lijmresten zichtbaar (scherm niet mooi gelijk met de grille)

Bij het maken van de foto's zelfs meer putjes en kartelingen tegengekomen.
En ja, je kan muggenziften. Maar ik betaal geen +€650 voor zo'n toestel, zuurverdiend geld, dan verwacht je ook iets dat goed is. Dat HTC de fout toegeeft vind ik al een heel goeie stap.

Ik had nog zo gehoopt dat ik met een latere batch zo weinig mogelijk fouten zou tegenkomen, maar helaas.
Als het maar een paar dingen waren, oké. Maar dit is nu toch al een hele waslijst.
Dit valt gewoon niet goed te praten. DOA punt.

Op dat gebied was mijn iPhone 5 echt goed afgewerkt, daar had ik echt niks, maar dan ook niks van krasjes/putjes/ wat dan ook.

Wel één positief punt:
Het toestel zelf ziet er echt wel machtig uit. Als die foutjes er nu uit waren, kon ik nu gewoon genieten van dit prachtig toestel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akerssies
Mijn one gaat ook terug naar CB en maar wachten op een nieuwe welke geen problemen heeft.
Het lijkt erop dat de gap aan de bovenkant groter is geworden en er is een kleine overhang :@

@Energon: Waar begint jou "device serial number" mee ? mijne begint met SH34G
(te vinden dmv settings > about > phone identity > device serial number)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512374

akerssies schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:04:
Mijn one gaat ook terug naar CB en maar wachten op een nieuwe welke geen problemen heeft.
Het lijkt erop dat de gap aan de bovenkant groter is geworden en er is een kleine overhang :@

Mijne begint met SH34F, ik heb een heeeeeeeel klein beetje last van ruimte aan de onderkant.
Net contact opgenomen met CB, hopen dat dit gecompenseerd kan worden een nieuwe hoef ik niet, geen enkele van mijn smartphones waren perfect afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
akerssies schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:04:

Ik heb het toestel proberen opstarten, maar won't budge. Ik vind wel het serial number op de doos en op het microsim adaptertje. Komt dat overeen met het device serial number?

En de oplader ga ik niet unsealen, want het toestel gaat morgen terug richting amazon.de

Contact opnemen met HTC draaide op niets uit, zij doen enkel reparatie.

Anyway, ik krijg mijn geld teruggestort omdat amazon mij pas binnen een maand een nieuwe kan toesturen.
Tegen dan kan ik zelf de bestelling nog eens plaatsen, en heb intussen wel mijn geld terug.

Echt jammer, ik zag hier zo naar uit. Nu zit ik nog langer zonder een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hessia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-05-2023
Energon schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:21:
[...]

Ik heb het toestel proberen opstarten, maar won't budge. Ik vind wel het serial number op de doos en op het microsim adaptertje. Komt dat overeen met het device serial number?

En de oplader ga ik niet unsealen, want het toestel gaat morgen terug richting amazon.de

Contact opnemen met HTC draaide op niets uit, zij doen enkel reparatie.

Anyway, ik krijg mijn geld teruggestort omdat amazon mij pas binnen een maand een nieuwe kan toesturen.
Tegen dan kan ik zelf de bestelling nog eens plaatsen, en heb intussen wel mijn geld terug.

Echt jammer, ik zag hier zo naar uit. Nu zit ik nog langer zonder een smartphone.
Wel even stroom op gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Hessia schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:23:
[...]

Wel even stroom op gezet?
Enkel de power knop ingedrukt, maar er gebeurt niks.
Al de rest zoals adapter en kabeltje zijn nog in gesloten verpakking. Ik kan het toestel dus niet opladen en testen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akerssies
@Energon: Ja dat nummer is hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hessia
Maar je maakt de oplader niet open omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
akerssies schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:26:
@Energon: Ja dat nummer is hetzelfde :)
Dan begint het bij mij met HT34 :)
Hessia schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:27:
Maar je maakt de oplader niet open omdat?
Omdat het morgen terug retour gaat?
Nu je het zegt, ik kan het eigenlijk wel uittesten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hessia
Lijkt mij niet dat ze moeilijk gaan doen als je de oplader test.. wie weet is de batterij gewoon leeg getrokken op een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
Hessia schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:33:
Lijkt mij niet dat ze moeilijk gaan doen als je de oplader test.. wie weet is de batterij gewoon leeg getrokken op een of andere manier.
Inderdaad zeg.....,gewoon proberen natuurlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Hessia schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:33:
Batterij was idd leeggetrokken.
Boontjes schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:36:
[...]

Inderdaad zeg.....,gewoon proberen natuurlijk!!
UNBELIEVABLE.
wat een haarscherp scherm, wat een vol geluid dat er uitkomt. Nu wordt het wachten nog zwaarder :(. Ik moet geen ander merk hebben, maar een One die toch minder beschadigingen vertoont dan deze op z'n minst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 13:42
Vanavond m'n telefoon eens resetten naar fabrieksinstellingen, kijken of de camera het dan weer doet, anders maar terug voor garantie.. baal d'r wel van dat de camera het niet goed doet, dan kom ik er pas achter hoe vaak ik ff een snapshot maak.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net contact gehad met CB, het is geen probleem om je htc om te ruilen voor een nieuwe als je last hebt van die gleuven en niet netjes afgewerkt materiaal. Ik mag zelfs deze telefoon blijven gebruiken tot ik mijn nieuwe op mag halen bij CB Rotterdam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
maxers1973 schreef op zondag 21 april 2013 @ 10:17:
''The good news is HTC ready to repair those devices with such issue and ready to replace the faulty HTC One with new HTC One''

Zelfs HTC geeft het toe en wil graag meewerken aan het leveren van een ONE zoals die ontworpen is.

Dat heb ik ook al eens gehoord bij de One S. Ze zeggen gerust dat je hem een keer hebt laten vallen en dat je er voor moet betalen. Garantie? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akerssies
@NoepZor: Er is een update uitgerolt (1.29.401.12) misschien dat deze nog wat oplost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Moest er iemand nieuwsgierig zijn naar mijn foto's van de One (met panelgaps, kartelingen, putjes, krasjes, schaafjes, onafgewerkte dingen), hier zijn ze.

Ik denk niet dat ik hier aan het overdrijven ben, het is veruit het ergste dat ik al gezien heb op een One :').

PS: blijkbaar staan de foto's in willekeurige volgorde, aan de titel kan je wel zien waar het gebrek zich juist bevindt.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img854/8538/volumeknoponderaan.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img836/4512/microusblicht.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img836/97/bovenkantophoesje.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img829/4134/overhanggap1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img826/600/scherm5donker.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img825/5880/zijkantputjesoverhangpu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img819/5100/bovenkantgapzoom35donke.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img708/8338/linksbovendonker.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img594/6873/linksbovenoverhangdonke.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img534/2853/bovenaanoverhang.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img521/3561/linksbovenoverhang.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img515/4613/scherm3licht.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img515/2341/linksbovenmp3jackplasti.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img198/4774/krasjeonderplasticputje.JPG
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img42/6010/putjenaastvolumeknopnaa.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img42/1639/linksbovenlicht.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img41/5349/onderkantophoesje.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img27/7934/zijkantputjegeschaafd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img27/5267/linksbovenoverhangander.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kolere die is wel heel slecht. Lijkt wel een 2e hands toestel welke al een jaar is afgeragd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-05 08:30
Ik heb de One boven de S4 gekozen omdat het een meer premium toestel is, als ik deze foto's zie dan...
:S :o :N -O- :'( :X }:O |:( :F :-( 7(8)7 :r

[ Voor 20% gewijzigd door Golf2vr6 op 22-04-2013 20:25 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
Doet mij aan een chinese kloon denken ja..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Golf2vr6 schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:24:
Ik heb de One boven de S4 gekozen omdat het een meer premium toestel is, als ik deze foto's zie dan...
:S :o :N -O-
Er zijn toestellen die er perfect uitzien hoor, maar niet allemaal zo blijkt. Meestal is het een panelgap ofzo, ik heb de pech dat het vanalles wat is..
Ik kom van een iPhone 5 en deze One is zeker even premium als de iPhone.
Occy74 schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:24:
Doet mij aan een chinese kloon denken ja..
Is het niet denk ik? :) Heb er eventjes mee gespeeld en BoomSound mee uitgetest, alles lijkt gewoon HTC waardig te zijn. Aangekocht bij amazon, normaal heb je daar geen fake.
Donstil schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:19:
Kolere die is wel heel slecht. Lijkt wel een 2e hands toestel welke al een jaar is afgeragd.
Een horrorfoon :|
Na het inspecteren kwam ik het ene foutje na het andere tegen. Morgen gaat deze al retour op, en dan afwachten tot er een nieuwe batch binnenkomt.

[ Voor 85% gewijzigd door Agent 47 op 22-04-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu is m'n interesse voor de HTC One al 'n tijdje verminderd, ik wil eerst de Sony Xperia ZL bevoelen...
Maar er zijn toch wel redelijk wat mensen met gehavende toestellen zo out of the box, not so nice HTC :s

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
CLB schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:25:
Nu is m'n interesse voor de HTC One al 'n tijdje verminderd, ik wil eerst de Sony Xperia ZL bevoelen...
Maar er zijn toch wel redelijk wat mensen met gehavende toestellen zo out of the box, not so nice HTC :s
Mijn interesse blijft! Zodra deze defectjes eruit zijn, is dit echt een prachttoestel. Ik wacht gewoon de volgende batches af, in de hoop dat HTC hun QC wat beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CLB schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:25:
Het zijn ook geen incidenten meer. Hier is hij al de zoveelste maar ook heel XDA staat vol.
Van een slechte eerste batch of slechte proto toestellen kan je toch niet meer spreken.

Erg slecht. Ik hou mijn hart vast als ik het plastic van de doos ruk binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:30:
Het zijn ook geen incidenten meer. Hier is hij al de zoveelste maar ook heel XDA staat vol.
Van een slechte eerste batch of slechte proto toestellen kan je toch niet meer spreken.

Erg slecht. Ik hou mijn hart vast als ik het plastic van de doos ruk binnenkort.
Waarom zou het geen slechte batch kunnen betreffen als er 50 of 100 bekend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Donstil schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:30:
[...]

Iemand anders die een dag voor mij besteld had, kreeg van amazon een exemplaar zonder de panelgaps. Dit was wel heel vluchtig nagekeken, ik hoor het wel als er iets aan scheelt.
Bij mij viel het heel goed op, vooral de ruwe kantjes en de oneffenheden :(.

Imo kunnen ze beter minder toestellen leveren, maar dan tenminste DIE toestellen kwalitatief helemaal op punt brengen qua afwerking. Dit doet de One zoveel afbreuk en dat verdient het niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die foto's zijn wel extreem slecht inderdaad. Het enige dat ik zelf herken is een minimale opening tussen de de bovenste speakegrill en het plastic van de zijkanten en zelfs dat kun je nog beter voelen dan dat je het kan zien. Maar die van mij is feitelijk dus gewoon keurig te noemen.

Overigens denk ik dat de meerderheid toch ook gewoon in orde is hoor. Dan heb je er waarschijnlijk een paar waar je over kan twijfelen en een enkel extreem geval zoals hierboven. Dit alles komt me zeer bekend voor van de tijd toen ik mijn Desire HD kreeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
ik222 schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:44:
Die foto's zijn wel extreem slecht inderdaad. Het enige dat ik zelf herken is een minimale opening tussen de de bovenste speakegrill en het plastic van de zijkanten en zelfs dat kun je nog beter voelen dan dat je het kan zien. Maar die van mij is feitelijk dus gewoon keurig te noemen.

Overigens denk ik dat de meerderheid toch ook gewoon in orde is hoor. Dan heb je er waarschijnlijk een paar waar je over kan twijfelen en een enkel extreem geval zoals hierboven. Dit alles komt me zeer bekend voor van de tijd toen ik mijn Desire HD kreeg....
Ik trok echt ogen toen ik al die foutjes zag. Nergens zag ik zoiets, heb al heel wat pages afgestruind zowel hier als op XDA.
Het moet mij weeral eens lukken dat ik er juist mee zit zeg.
Ik zag hier zo naar uit om terug een smartphone te hebben, helaas.. Weer met die g*dverdomse Nokia 2760 voor wie weet hoelang nog 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:33:
[...]

Waarom zou het geen slechte batch kunnen betreffen als er 50 of 100 bekend zijn?
Nou het kan wel een slechte batch zijn want anders zien ze er niet zo uit maar het is niet meer maar 1 slechte batch. De toestellen die nu hier verkocht worden zijn uit een hele andere productie week dan de toestellen die weken geleden al in de Uk en Duitsland werden verkocht. Het lijkt daardoor een productie probleem en niet een probleem binnen 1 batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie60
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03:54
Hoe is de batterij bij jullie one? Ben vannacht 12% kwijt geraakt 7 uur slaap, lijkt me veelvte veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:07:
Nou het kan wel een slechte batch zijn want anders zien ze er niet zo uit maar het is niet meer maar 1 slechte batch. De toestellen die nu hier verkocht worden zijn uit een hele andere productie week dan de toestellen die weken geleden al in de Uk en Duitsland werden verkocht. Het lijkt daardoor een productie probleem en niet een probleem binnen 1 batch.
Misschien wel een of een paar slechte frees- / moldingmachines die dus in elke batch ugly devices maken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 17:15

Garrett

Watercooler

Timmie60 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 06:55:
Hoe is de batterij bij jullie one? Ben vannacht 12% kwijt geraakt 7 uur slaap, lijkt me veelvte veel

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
akerssies schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:57:
@NoepZor: Er is een update uitgerolt (1.29.401.12) misschien dat deze nog wat oplost :)
Ik heb de update geinstalleerd maar dit lost m'n probleem niet op. Is de autofocus een mechanisch iets? Wellicht is er dan hardwarematig wat defect aan het toestel. Ik ga van de week maar een factory reset doen en mocht dat geen uitkomst bieden, dan ga ik terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hoe lang heb je het toestel nu en hoe vaak heb je hem al opgeladen? Mijn batterij lijkt ook nog niet optimaal te zijn maar dat is vrij normaal bij een nieuw toestel. Pas na een paar keer opladen heeft de batterij zijn volledige capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijne gewoon goed, vanmorgen om 7 uur uit de oplader gehaald, best wel veel gebruikt Whatsapp Facebook en Twitter zelfs wat videos afgespeeld en er is maar 6% van af. Als je hem bij CB hebt gehaald zijn die niet zo moeilijk in het omruilen dus dat kan je misschien proberen!

p.s. ik heb mijne pas 1 keer opgeladen sinds ik hem heb ( afgelopen zaterdagmiddg 2 uur )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Inmiddels mijn telefoon gereset, maar de camera doet nog steeds raar, lijkt dus een hardwarematig probleem te zijn. Zie voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R3FC1epV8KZSCIZuMEcLrQ9B/thumb.jpg

Weet iemand of het wijzer is om garantie via HTC Nederland te claimen, of even langs de Mediamarkt Nordhorn te gaan (daar heb ik de telefoon gekocht). Afstand is het probleem iig niet, Duitse taal wellicht wat meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
NoepZor schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:51:
Inmiddels mijn telefoon gereset, maar de camera doet nog steeds raar, lijkt dus een hardwarematig probleem te zijn. Zie voorbeeld:

[afbeelding]

Weet iemand of het wijzer is om garantie via HTC Nederland te claimen, of even langs de Mediamarkt Nordhorn te gaan (daar heb ik de telefoon gekocht). Afstand is het probleem iig niet, Duitse taal wellicht wat meer :)
Reparatie kan je via HTC zelf aanvragen, omruiling via de shop zelf. Taal maakt overigens niet uit, ze checken je IMEI na.
Dat zei die kerel van HTC tegen me.

[ Voor 3% gewijzigd door Agent 47 op 23-04-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie60
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03:54
Batterij blijft het slecht doen 40% over met een schermtijf van nog geen twee uur gekocht bij studentmobiel
Garantie issue ? Hoe voeg ik foto toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domini2006
  • Laatst online: 30-06-2024
Ik ga morgen ook terug. Was in eerste instantie heel blij, maar ik blijf toch elke x naar die gaps kijken.. :-( mijn powerbutton is ook een beetje scheef en zie ook hier en daar wat kartels en zie ook wat kleine resten lijm. Dit kan/mag gewoon niet met een toestel van 700 Euro. Ik baal dat ik weer een paar weken zal moeten wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Wat een horror om al die gap plaatjes te zien. Zit zelf nog geduldig te wachten op een zwarte, maar misschien dat ik binnenkort toch een winkel op zoek om de zilveren eens goed te bekijken. Toen ik las dat de HTC One een "unibody" was had ik echt niet zulke gaps verwacht. En zag ook een plaatje voorbij komen, waar het echt leek dat het uit 1 stuk bestond, maar zag ook al een video voorbij komen waarvan de speakergrill eraf vloog na het vallen. Dus zo "unibody" lijkt hij niet te zijn helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartszoon
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-10-2023
Anoniem: 512374 schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:08:
Net contact gehad met CB, het is geen probleem om je htc om te ruilen voor een nieuwe als je last hebt van die gleuven en niet netjes afgewerkt materiaal. Ik mag zelfs deze telefoon blijven gebruiken tot ik mijn nieuwe op mag halen bij CB Rotterdam :)
Ik kreeg gewoon te horen via twitter van CB dat mijn "gappy" HTC One die ik had gekregen en alweer heb teruggestuurd gewoon voor reparatie wordt doorgestuurd. 8)7
Schijnbaar is het bij mij anders zeggen ze en hebben ze daar waarschijnlijk een directe oplossing voor, maar als ze eerder een zending binnen krijgen dan dat de reparatie terug is dan krijg ik misschien een nieuwe.
zal waarschijnlijk 2 a 3 weken duren maarrrrrrr het kan ook een week zijn :?
Heb dat ding nog niet eens aangehad, en ik mocht m ook niet eens gebruiken. |:( 8)7 |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
bartszoon schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:02:
[...]

Ik kreeg gewoon te horen via twitter van CB dat mijn "gappy" HTC One die ik had gekregen en alweer heb teruggestuurd gewoon voor reparatie wordt doorgestuurd. 8)7
Schijnbaar is het bij mij anders zeggen ze en hebben ze daar waarschijnlijk een directe oplossing voor, maar als ze eerder een zending binnen krijgen dan dat de reparatie terug is dan krijg ik misschien een nieuwe.
zal waarschijnlijk 2 a 3 weken duren maarrrrrrr het kan ook een week zijn :?
Heb dat ding nog niet eens aangehad, en ik mocht m ook niet eens gebruiken. |:( 8)7 |:( 8)7
Waarom dan niet terugsturen onder wet aankoop op afstand? Hoppa geld terug, binnen die 2 weken bemachtig je er gewoon 1 via amazon.de of handtec of loop je een BelCompany binnen waar je'm aan den lijve kan beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akerssies
Hebben jullie er ook last van dat als er zonlicht onder een bepaalde hoek op het scherm valt er blauwe lijnen zichtbaar zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Energon schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:30:
[...]

Mijn interesse blijft! Zodra deze defectjes eruit zijn, is dit echt een prachttoestel. Ik wacht gewoon de volgende batches af, in de hoop dat HTC hun QC wat beter doet.
Inderdaad. Met de One is helemaal niks mis. Sterker nog, ik denk dat het een van de beste telefoons van deze generatie is. Het is gewoon heel erg jammer dat er dit soort foutjes inzitten. Veel mensen horen dit, en kopen dan dus geen One meer, terwijl de problemen echt wel opgelost gaan worden. Jammer voor HTC, want ik vind dit toch nog altijd een van de betere merken. Ik gunde ze het verkoopsucces wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartszoon
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-10-2023
Crew One schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:06:
[...]

Waarom dan niet terugsturen onder wet aankoop op afstand? Hoppa geld terug, binnen die 2 weken bemachtig je er gewoon 1 via amazon.de of handtec of loop je een BelCompany binnen waar je'm aan den lijve kan beoordelen.
heb m met een abonnement genomen dus was geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
461943 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:34:
[...]

Inderdaad. Met de One is helemaal niks mis. Sterker nog, ik denk dat het een van de beste telefoons van deze generatie is. Het is gewoon heel erg jammer dat er dit soort foutjes inzitten. Veel mensen horen dit, en kopen dan dus geen One meer, terwijl de problemen echt wel opgelost gaan worden. Jammer voor HTC, want ik vind dit toch nog altijd een van de betere merken. Ik gunde ze het verkoopsucces wel.
De One heeft zoveel functies waarmee het zich kan onderscheiden van de rest.
Ik gunde hun ook het succes toe dat ze met dit toestel gewoonweg verdienen.

Nog even wachten en de One komt hier weer binnen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 07:06:
[...]

Misschien wel een of een paar slechte frees- / moldingmachines die dus in elke batch ugly devices maken...?
Ja dat zou ook nog kunnen idd, niet eens aan gedacht.
Het moet in ieder geval aangepakt worden. Dit is gewoon een enorme domper als je net je nieuwe One uit de verpakking rukt.
Energon schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:03:
[...]

Reparatie kan je via HTC zelf aanvragen, omruiling via de shop zelf. Taal maakt overigens niet uit, ze checken je IMEI na.
Dat zei die kerel van HTC tegen me.
Ik denk dat hij bedoelt dat zijn Duits niet goed genoeg is om het probleem goed uit te leggen en/of zich verstaanbaar te maken bij de service desk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Donstil schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:11:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat zijn Duits niet goed genoeg is om het probleem goed uit te leggen en/of zich verstaanbaar te maken bij de service desk.
Edit: oh ik snap het.
Btw, ik heb het ook allemaal met Google Translate gedaan hoor :').
Als ik het lees, dan snap ik het wel. Kan het alleen niet zelf uit m'n mouw schudden.

[ Voor 27% gewijzigd door Agent 47 op 23-04-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domini2006
  • Laatst online: 30-06-2024
domini2006 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:50:
Ik ga morgen ook terug. Was in eerste instantie heel blij, maar ik blijf toch elke x naar die gaps kijken.. :-( mijn powerbutton is ook een beetje scheef en zie ook hier en daar wat kartels en zie ook wat kleine resten lijm. Dit kan/mag gewoon niet met een toestel van 700 Euro. Ik baal dat ik weer een paar weken zal moeten wachten..
Teruggegaan naar phonehouse, super geholpen! Toestel is aangemeld als DOA en zodra er weer 1 binnen is wordt deze omgeruild (mits goed natuurlijk). Tot die tijd kan ik gelukkig het toestel blijven gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackVeined
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10-2021
Zelf vanmiddag eindelijk mijn HTC One zilver ontvangen die ik op 9apr2013 heb besteld bij Vodafone via friends & family:

Tot mijn grote teleurstelling een behoorlijke panelgap aan de onderste speakergrill en tevens aan de bovenste speakergrill. Vervolgens contact opgenomen met de Vodafone klantenservice waar mij verteld werd even langs de winkel te gaan en dit daar voor te leggen.

Bij Vodafone Leiden werd gaf de medewerkster toe dat het inderdaad niet echt netjes was en pakte er een uit de voorraad die net ingeboekt was, deze vertoonde echter ook de panelgaps. Helaas kunnen telefoons die online besteld zijn niet worden geruild in de winkel...

Vervolgens HTC service gebeld en kreeg van de medewerker te horen het toestel DOA te melden bij Vodafone om zo een nieuwe te krijgen. Inmiddels het toestel nog niet eens opgestart.

Zijn er meerdere tweakers die een retour probleem hebben bij vodafone met panelgaps?

*edit*

Inmiddels RMA ingevuld onder DOA advies van winkel en htc support, ben benieuwd hoe het wordt afgehandeld.

[ Voor 7% gewijzigd door BlackVeined op 24-04-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akerssies
De panelgaps of de situatie in online shop <> winkel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik ben net in de Vodafone winkel in Zwolle geweest, daar vertelden ze me dat de enige mogelijkheid momenteel de telefoon opsturen is. Is het wijsheid om dit te doen, of kan ik het beter via mediamarkt Duitsland afhandelen? Heeft iemand nog tips of aandachtspunten waarr ik aan moet denken als ik de telefoon ter reparatie aanbied? Foto's maken van de staat van het toestel? Ben bang ivm. alle horrorverhalen van halfslachtige reparaties of erger wat je overal leest op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akerssies
Coolblue heeft mijn retourpakket ontvangen en gaat hem omruilen (bestelling wordt geleverd op 2 mei) :*)
Hopen dat deze wel alles goed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Als ik het goed opgemerkt heb zijn de gap problemen vooral met de Nederlandse batch toch? Ik heb iig weinig klachten gezien van de toestellen uit Duitsland.

Ik kan namelijk een zwarte One ophalen bij MediaMarkt Duitsland die ik gepreordered had. Misschien ben ik of mijn ouders van het weekend daar in de buurt, anders kan ik nog proberen om te vragen of ze het willen opsturen. Ben net nog niet gek genoeg om helemaal speciaal voor de telefoon daarnaartoe te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokpaard
  • Laatst online: 27-12-2022
Mijn AC-stekker heeft het nu al begeven, bleek vanmorgen opeens met een niet opgeladen telefoon te zitten. Even wat gewisseld met kabels en andere stekkers en het blijkt echt de stekker te zijn die niets meer doet. Kleinigheidje en zal zolang de stekker van de Media Link wel gebruiken, maar mag hem wel opsturen naar Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:33
Stokpaard schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:38:
Mijn AC-stekker heeft het nu al begeven, bleek vanmorgen opeens met een niet opgeladen telefoon te zitten. Even wat gewisseld met kabels en andere stekkers en het blijkt echt de stekker te zijn die niets meer doet. Kleinigheidje en zal zolang de stekker van de Media Link wel gebruiken, maar mag hem wel opsturen naar Coolblue.
De lader van de One wordt wel enorm warm moet ik zeggen, was dat ook bij jou het geval? Volgens mij werd mijn vorige htc stekker niet zo heet van laden.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Ik dacht even snel een andere bestelling te kunnen plaatsen voor een One, blijkt dat mijn toestel gewoon terug naar Amazon Duitsland moet -.- retouradres was in België maar dit is blijkbaar als doorsluisadres. Van hieruit worden alle retourpakketten naar Duitsland verzonden.

Argh, nog langer wachten! :(

Straks is er al een One+ :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:33
Energon schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:51:
Ik dacht even snel een andere bestelling te kunnen plaatsen voor een One, blijkt dat mijn toestel gewoon terug naar Amazon Duitsland moet -.- retouradres was in België maar dit is blijkbaar als doorsluisadres. Van hieruit worden alle retourpakketten naar Duitsland verzonden.

Argh, nog langer wachten! :(

Straks is er al een One+ :p
De gooien toch de butterfly als alternatief op de Nederlandse markt?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
netblade schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:53:
[...]

De gooien toch de butterfly als alternatief op de Nederlandse markt?
Ik moet de Vlinder niet hebben nee. One biedt voor mij meer.. ookal is de Vlinder goedkoper.
4,7" vind ik groot genoeg, 5" is te groot imo.

En ik doelde met de One+ eigenlijk, dat het nog wel even kan duren eer ik mijn geld terug ga hebben.
Knipoog naar de One+ :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-03 17:04
xileS schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:16:
Als ik het goed opgemerkt heb zijn de gap problemen vooral met de Nederlandse batch toch? Ik heb iig weinig klachten gezien van de toestellen uit Duitsland.

Ik kan namelijk een zwarte One ophalen bij MediaMarkt Duitsland die ik gepreordered had. Misschien ben ik of mijn ouders van het weekend daar in de buurt, anders kan ik nog proberen om te vragen of ze het willen opsturen. Ben net nog niet gek genoeg om helemaal speciaal voor de telefoon daarnaartoe te rijden.
Waarom pre-order je er een als je 'm waarschijnlijk toch niet gaat ophalen?
Door al die ongeclaimde pre-orders moeten winkels aan echte klanten nee verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag de zwarte en de afwerking is prima :)

Bij de USB poort zit een heeeeel klein kiertje die me pas bij het zien van de foto opviel, met het blote oog zie je het niet.

Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/4192/onezwart600px.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-03 17:04
Erik1 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:28:

Bij de USB poort zit een heeeeel klein kiertje die me pas bij het zien van de foto opviel, met het blote oog zie je het niet.

[afbeelding]
Zou voor mij ook acceptable zijn, en ik ben best pietje precies als het om dit soort zaken gaat..
Met zwart vallen die gaps ws ook nog wat minder op dan bij de alu/wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokpaard
  • Laatst online: 27-12-2022
netblade schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:49:
[...]

De lader van de One wordt wel enorm warm moet ik zeggen, was dat ook bij jou het geval? Volgens mij werd mijn vorige htc stekker niet zo heet van laden.
Klopt, maar de lader die ik nu gebruik (die bij de Media Link zat) doet dat ook. Ik durf niet te zeggen of de lader van mijn vorige HTC dat ook deed eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-04 10:25
Net T-Mobile gebeld ivm gap probleem, super geholpen.
T-Mobile staat er dus heel relaxed in. :*)
(medewerkers waren alleen niet echt op de hoogte van de gap problematiek, heb ze even naar dit forum doorverwezen)

krijg een nieuwe en mag mijn huidige HTC One blijven gebruiken. levertijd 2 weken is mij voorspeld.

ik heb niet echt grote kieren, maar gap-less design is gap-less design.

de vraag is nu als de nieuwe komt of deze dan uit een beter afgewerkte batch komt. wellicht mag ik m ter plekke openmaken en controleren.

ik houd jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diewom
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 23:51
Na veel nadenken ga ik die van mij ook terugsturen.
Ik heb last van de panel gap, en na heel goed kijken zag ik een dode pixel.
Hier wat foto's:
gap 1
gap 2
gap 3
pixel 1
pixel 2 (in de O)

Ik heb de telefoon gekocht bij Coolblue zonder abo en ik moet hem opsturen.
Ze hebben me al wel een micro sim -> sim adapter gestuurd, zodat ik nog gewoon bereikbaar kan blijven.

Ik ben benieuwd hoe snel ik weer een toestel thuis heb, helaas mag ik hem dus niet blijven gebruiken.

Ze denken op zich wel goed met je mee bij Coolblue.

[ Voor 0% gewijzigd door diewom op 26-04-2013 13:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322555

Ik heb ook besloten de telefoon terug te sturen. De gaps op mijn One zijn vergelijkbaar met die van diewom qua plaatsing en de kier op de bovenkant is nog wat groter bij mijn exemplaar.

Ik heb de telefoon besteld bij studentmobiel en zij hebben gevraagd of ik 'm aangetekend en verzekerd terugstuur...wat ik dan ook maar zal doen. Ze gaven aan dat ik 'm kon ruilen tegen een tel zonder deze gaps of eventueel zelfs voor een andere telefoon. Daar ben ik dus wel blij mee, prima service tot zover. Ik heb aangegeven dat ik nu best een tijdje wil wachten op een goed exemplaar mocht dat nodig zijn.

Ik heb er ook een paar dagen over getwijfeld of ik de tel wil ruilen of niet, of ik mezelf te veel zat op te winden over een kleinigheid, maar uiteindelijk heb ik de telefoon gewoon gekocht vanwege de alom geprezen bouwkwaliteit/materialen/design (anders zou ik wel een SIV hebben gehaald of alternatief toch een nieuwe iPhone) en dus begon ik me steeds meer te ergeren aan dit productiefoutje.

Wordt vervolgd.

PS: een factory reset is genoeg om het toestel in originele staat te herstellen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-04 10:25
@DIEWOM

ben het helemaal met je eens. Eerst dacht ik ook dat het wel meeviel. maar ga me der toch steeds meer aan ergeren.
afgezien nog van het vuil en stof er in zou kunnen gaan zitten.

HTC zegt een GAP- less toestel te maken, dan willen we die ook.

overigens snap ik die tweakers ook wel die zeggen er niet zo een probleem van te maken. maar het is meer een gevoel en bij mij is dat gevoel niet goed. wellicht te perfectionistisch, geen idee.

heb altijd Apple toestellen gehad en daar kan je met een loupe naar kijken, geen imperfecties. daarom heb ik dan ook gekozen voor de HTC. werkelijk onder de indruk van het model maar ook van het fabricage proces. moeten ze het wel waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 506508

Iedereen die hem hier via webshop had besteld en nu terug hebben gestuurd, had het toestel los gekocht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 506508 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:31:
Iedereen die hem hier via webshop had besteld en nu terug hebben gestuurd, had het toestel los gekocht toch?
Nee niet los gekocht, maar wel met een vrij goedkoop abo (hollandsnieuwe 275+500) en het grootste deel van de tel los bijbetaald. Het is ook een unbranded toestel. Maar ook als je de tel bij een abo hebt moet je die terug kunnen sturen binnen een bepaalde termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 506508

Anoniem: 322555 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:45:
[...]

Nee niet los gekocht, maar wel met een vrij goedkoop abo (hollandsnieuwe 275+500) en het grootste deel van de tel los bijbetaald. Het is ook een unbranded toestel. Maar ook als je de tel bij een abo hebt moet je die terug kunnen sturen binnen een bepaalde termijn.
Hmm dan zit je wel zonder telefoon, terwijl je abo doorloopt? Ik zit nu namelijk te twijfelen of ik via webshop een bestelling plaats of in de winkel haal. (Ik wil geen t-mobile of vodafone red)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 506508 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:54:
[...]

Hmm dan zit je wel zonder telefoon, terwijl je abo doorloopt? Ik zit nu namelijk te twijfelen of ik via webshop een bestelling plaats of in de winkel haal. (Ik wil geen t-mobile of vodafone red)
Nee ik heb nog een iPhone 4 die ik gebruik in de tussentijd. Bovendien gaat dat nieuwe abo pas half mei in dus dat is allemaal niet zo'n probleem. Het is natuurlijk wel grappig dat je eerst zo snel mogelijk dat ding wil hebben en dat ik nu liever iets langer wacht op een goede maar ja...Het scheelt natuurlijk wel dat mijn abo geen 40+ per maand gaat kosten, dan zou ik het wel minder vinden om dat niet volledig te kunnen gebruiken met een wat oudere telefoon.

Die zwarte hierboven ziet er in ieder geval een stuk beter uit (nog steeds niet perfect maar in ieder geval een stuk beter dan de zilveren die ik tot vanmiddag had).

Het grootste nadeel is, als er nou geen verbetering komt van HTC zit ik dadelijk wss met de keuze iPhone 5 (die ik niet echt wil hebben want niet noemenswaardig anders dan de 4) of een Samsung SIV (die ik helemaal niet wil hebben, plastic ding). Een echt alternatief is er verder ook niet echt op dit moment en ik betwijfel of ik mijn order bij Studentmobiel zo lang mag open houden tot de iPhone 5S komt :) (alhoewel, heb ik in feite nu al een down payment op een nieuwe iPhone gedaan...mss niet eens zo slecht voor ze)

Al met al op dit moment toch een beetje spijt omdat de One niet levert wat was beloofd maar hopelijk heb ik binnen afzienbare tijd toch nog een perfecte One in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erik1 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:28:

(foto's)
Bovenkant ziet er heel netjes uit (het kan dus wel!). Onderkant heeft toch wel weer een beetje kier...maar misschien is dit het beste dat je kan verwachten. De bovenkant zag er bij mij in ieder geval een stuk lelijker uit dat sowieso.

sorry voor 2 keer laatste post -my bad-

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 322555 op 26-04-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luappul schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:11:
Iets wat toch wel jammer is: op reddit zit iemand van HTC die vragen beantwoordt over de One.
Hij heeft een topic geopend waarin hij een aantal veel voorkomende vragen beantwoordtl:
Myth/Question #4:
My device was advertised as a “Zero Gap Construction” phone. When I look at the speaker grills I can see slight raising between the speaker grill an screen. Is this a warranty issue or something I should send in for repair?

A: Your device is likely within specification. The front speaker grills are cosmetic and not part of the “zero gap construction.” A hairline space between speaker grill and frame will have no impact on performance.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HBeKayfOl8SrzqC8FJbb1HeQ/full.jpg]
Dit is de mijne, bovenkant dus... Net even beter bekeken in goed (dag)licht :)
Erger ik me eraan? Ansich niet... Gaat die terug? Ja dat wel... Waarom?
Omdat de onderkant gewoon wel naadloos aansluit en ik nog twee butsjes heb gevonden en de bovenste speakergrill er scheef op zit :)

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste